lauantai 8. maaliskuuta 2014

Vuoden ensimmäinen convention eli HelLoCon ♥

 (Tämä postaus on vain kuukauden myöhässä)


Jos aloitettaisiin siitä että, olin ensimmäistä kertaa lolita-tyyliin pukeutuneena julkisesti. Ei se ollutkaan niin kamalaa kuin mitä mä olin ajatellut, ihan tavallista tosin ihmisten reaktiot olivat vähän mielenkiintoisia joista kerron vähän myöhemmin lisää. :D

Yö meni aikalailla ommellessa takkia siihen kuntoon, että sitä pystyi pitämään. Modasin vanhan kashmiiritakin lolimaisempaan muotoon, mikä toimikin yllättävän hyvin eikä tullut kylmä. Tuli nukuttua joku 3 tuntia ja aamu venähti vähän meikatessa ja hiusten laitossa eivätkä ne sitten pysyneet niin kuin halusin, yllätys. Kun astuin ovesta ulos niin lunta oli ihan tarpeeksi ja kävely oli hieman hankalaa. Metrossa ihmiset hieman tölläsivät mut mitä sitten, olen tottunut siihen että mua töllätään vaikka olisin pukeutunut ''massaan''. :D

Ratikkaa odotellessa siihen mun eteen tuli vanhapariskunta jolla oli joku kauhea ongelma mun pukeutumisen takia.(?) Ne pysähty odottamaan sitä ratikkaa ihan mun nenän eteen ja mä selasin puhelimella jotain ja mä en voinut olla huomaamatta, että ne vuorotellen katto mua (etenkin mun hattu häiritsi) ja sitten ne kuiski keskenään jotain ''Tommosii Suomessakin *hymph*'' ja mä satuin kuulemaan senkin. Aika törkeetä, missä vaiheessa ihmiseltä katoavat käytöstavat? Tuskin tiesivät lolitasta mitään, mutta niitten kanta oli ilmeisesti se, että mä en saisi pukeutua niin. Miten ihmiset voivat olla niin ahdasmielisiä, eikö kaikki saisi olla semmosia kuin ne on? Ei ymmärrä tätä maailmaa välillä... :/ Mutta luultavasti tämä on aika yleinen reaktio varsinkin täällä pienellä kylällä missä nyt asun, mutta että Helsingissäkin tommosta niin hym... Mutta tämmöstä mä tältä odottelinkin ja olin varautunut saamaan jännää palautetta. :) Voisin vielä mainita, että kyllä sitä positiivistakin palautettakin tuli. :)

Mutta sitten itse asiaan eli coniin joka oli Gloriassa. Oli tosi ihanaa nähdä niin paljon lolitoja samassa paikassa ja eri tyyleissä. Koko kolmen kuukauden aikana mitä pääkaupunkiseudulla oon lymyilly niin oon nähnyt 2 lolitaa tosin nyt niitä oli varmaan pari sataa nähty. :D Aivan ihanaa oli, lähinnä mua oli jännittänyt että mimmoset piirit Suomessa lolitassa on, mutta siis omasta mielestäni aivan mahtavat. Tullut puolen vuoden aikana etsittyä aika kamalasti tietoa lolita-tyylistä ja eri yhteisöistä, joten kaiken laisia mietteitä siinäkin tuli. Enfant terribleenkin eksyin joskus viime syksynä. Jännä sinänsä sillä olen aiemminkin etsinyt lolitasta juttaja, mutta en ollut törmännyt siihen aiemmin. :o Mutta siis siihen pääasiaan. :D Hengailin erään erittäin mukavan uuden ystävän kanssa siellä ja tuli kierreltyä myyntipöytiä ja ihasteltua brändi-vaatteita ja myös tietenkin ohjelmanumeroitakin tuli nähtyä, laitan muutaman videon alas jotka on muiden kuin minun tekemiä. :D Tanssiesitys ja näytelmä oli aivan upeita! Joten kannattaa katsoa. :) Kuvauspisteellä tuli yritettyä poseerata, mutta kuvia ei ole vieläkään ilmestynyt, harmillista sinänsä. :/ Mutta odotellaan. :)


~ Ensi vuoden HelLoConia odotellen, Floria Hylia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti