torstai 19. kesäkuuta 2014

Hall Cosplay -kilpailu, 3. sija... ?

Mistä mä aloittaisin... Ehkä siitä fiiliksestä mikä oli kun pyydettiin mukaan. Eka reaktio oli että ''Oikeesti?!''. Mulle jo kyseiseen kilpailuun pääsy oli semmoinen kunnia ja saavutus, että mitä ihmettä oikeasti tapahtuu. Tämän vuoden Desucon oli mun toinen coni ikinä ja jos Mein ja Satsukin asuja ei lasketa niin Malon/Cremia oli mun toinen kunnollinen cossi, jonka olen tehnyt nyt 1,5 vuoden harrastamisen aikana. En myöskään ole ollut peruskoulussa tekstiilityössä vaan teknisessä ja tällä hetkellä opiskelen kultaseppä-artesaaniksi, joten itse olen oppinut ompelun ja kyllä mä oikeasti tykkään ommella kanttinauhaa. :)

© Emilia Lahtinen, Hall Cosplay ennakkokuva
Lauantaipäivä eteni sitten kilpailuasioiden merkeissä ja huipentui lavalle. Voisin paljastaa sen, että mä kärsin aivan kamalasta esiintymiskammosta... en pysty amiksessa pitämään kuudelle ihmiselle esitelmää luokan edessä ilman että menisin lukkoon ja tärisisin, joten niin se ajatus siitä että ''ainiin mun pitäisi mennä lavalle poseeraamaan'' oli semmonen joka aiheutti hiukan paniikkia, että mitä jos kaikki meneekin päin mäntyä.

Joten mä voin todeta, että paremmin meni kuin mitä mä olin kuvitellut. Taisin vielä tulla 3. sijalle vaikka en odottanutkaan sijoittuvani, sillä kanssa kilpailijoillakin oli aivan upeita asuja, enkä mä kovin vakavasti ottanut kilpailua ja tunnelma oli muutenkin sellainen rento ja mukava. Tosin mä olisin halunnut nähdä mun ilmeen, kun tuomariston perusteluja kerrottiin. Siinä vaiheessa aloin miettimään et hetkonen kellä sellainen asu on. En mä tiennyt osaavani ommella siististi, mut sen mä taisin tietää että yksityiskohdat on mulle tosi tärkeitä. Voi johtua ammatinvalinnastakin, jossa pyritään liikaa täydellisyyteen.



Backstagella oli todella mukava tunnelma ja ihania ihmisiä. Musta oli tosi hauskaa törmätä ihmisiin joiden blogeja oli vain lukenut ja yhtäkkiä onkin niiden ihmisten kanssa tekemässä cosplay-kilpailuja. Eikä se lavalla olo ollutkaan niin kamalaa, mitä olin ajatellut. Ennen kuin lähdin kävelemään lavalle sydän hakkas aika paljon, mutta sitten kun lähdin kävelemään niin fiilis muuttu tosi hyväksi. En ole siis aiemmin ikinä osallistunut cosplay-kilpailuihin ja Hall Cosplay oli ehkä se parastie kokeilla esiintymistä yleisölle cosplayn merkeissä. Ehkä joskus mut vielä nähdään esityskilpailussa. :D Kaiken kaikkiaan oli todella upea kokemus ja antoi lisää intoa jatkaa harrastusta vielä pitkään.
Hall Cosplayn sijoittuneet

Olen taas tehnyt mun ''laadukkaista'' wip-kuvista kollaaseja joista voi ihmetellä mun työskentelyä. :)




 ~ Floria Hylia / Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti