tiistai 10. kesäkuuta 2014

Desucon 6.-8.6.2014 ♥

Perjantai

Aamulla herättiin joskus kello 8. Piti vielä viimeistellä peruukkia ja Epona oli aika viimeistelemätön. Sitten pakkaaminen oli aivan kesken ja cossitkin piti viritellä päälle. Päästiin lähtemään joskus 14 aikaan Lahtea kohti ja perillä oltiin joskus 17:30. Piti kuitenkin käydä vielä Mukkulassa laittamassa teltta pystyyn ja sitten vasta päästiin Sibeliustalolle ja Floria Hylia joutui raahaamaan Eponan kropan jätesäkissä narikkaan mikä kieltämättä näytti epäilyttävältä. :D Lähdettiin kiertelemään Desuconia ja ei mennyt kauaankaan kun meitä tultiin kuvaamaan siis kun olimme Mei ja Satsuki. Kaikki sanoivat että olimme söpöjä tai että minä olin super kawaii. :3 Sitten minäkin aloin kuvailemaan muita yms.
             Illalla käytiin semmoisessa ohjelmassa jonka nimi oli: Keskustelua ja kuppi kuumaa. Eli juotiin teetä ja juteltiin niinkuin nimestä voi jo päätellä. Lähdettiin coni alueelta jossain yhdentoista maissa. Teltassa vielä teimme Eponaan viime hetken lisäykset ja aloimme nukkumaan joskus yhdeltä.

 +Seko kuvat


Lauantai

Aamulla heräsimme teltassa kuudelta eli mukavat 4-5 tuntia yöunta. Noh Floria Hylia alkoi reippaasti laittamaan Cremia asuaan. Minä taas laitoin asuni conissa, pukuhuoneessa. Menimme coniin bussilla koska me ei jaksettu kävellä. :D Conissa ei vielä ollut kamalasti porukkaa ja se oli aika rentouttavaa ettei heti aamusta tarvinnut kuunnella kamalaa hälinää. Käytiin hakemassa jätesäkki narikasta ja suunnattiin kohti pukkaria. Ensin laitettiin Floria Hylian peruukki kuntoon ja sitten minä puin Florian avustuksella Eponan päälle. En heti laittanut päätä, sillä minulle olisi tullut kamalan kuuma. Meillä meni pukkarissa semmoiset kaksi tuntia koska peruukin säädössä, puvun laittamisessa ja meikkaamisessa meni niin kauan aikaa.
            Kun vihdoin päästiin pukkarista ulos oli coni jo aivan täynnä. Oli se hauskaa kun kaikki toljottaa meitä ja on silleen "Hei, kato tuolla on Epona!" Ja varmaan kaksi kertaa kuului Epona biisi. :D Heitettiin narikkaan tarpeettomat tavarat ja kierreltiin conia. Pari kuvaajaakin tuli. Kävimme ulkona viilentämässä minua ja sitten kun tulimme takaisin sisälle ja olimme Info-pisteen kohdilla sitten sieltä Info-pisteestä hyökkäsi Cosplay-ninja eli sellainen tyyppi joka pyytää ihmisiä Hall Cosplay kisaan, aluksi Floria ja minä Akatha luulimme että se tulee minua pyytämään, mutta ei se tuli pyytämään Floriaa!! :D Floria suostui. Mentiin pukkariin lisä viilentämään minua ja sitten oli Photoshootin aika. :) Aika olisi oikeasti ollut yksi tunti mutta meillä meni n. 5 minuuttia koska mä paahduin ja ei me tarvittu kamalasti kuvia.

Vaihdoin vaatteet Photoshootin jälkeen ja Florialla alkoi Hall Cosplay sekoilu, joten minä yksin sitten kiertelin conia ja sellaista. Kävin myyntipöytä salissa. Ostin sieltä Pockyja sekä sellaisia Happy Panda karkkeja. Ai että minä rakastan japanilaisia karkkeja! :3 Floria kävi vielä kerran ennen Hall Cosplayta kattomassa mua ja olin sitten ekana pääsalissa/juoksemassa sinne koska olin jonottamassa n. 30 minuuttia ennen itse Eurocosplay ja Hall cosplay kisaa. Vartijatkin siinä minulle jotain vitsailia että "Ootpas sä innokas." :D Kisojen jälkeen illalla kävimme katsomassa Tomoki Kyoodan Kuvakäsikirjoitus luentoa. Kummatkin meinasi nukahtaa sinne väsymyksen takia niin päätimme lähteä hengailemaan metsähalliin. Lähdimme coni alueelta n. klo 22 .

© Tapio Matikainen / Desugalleria

Sunnuntai

Aamulla heräsimme 07.30 vaikka meidän oikeasti piti herätä jo klo 07.00 , no ei voi mitään käytiin hammaspesulla ja Floria alkoi pukea Cremiaa. Lähdettiin bussille vähän ennen klo 08.45 mutta bussi tuli sitten 30 minuuttia sen jälkeen... Ja minä en siis pukeutunut cossiin, olin vain kuvaaja. :D Sunnuntai oli aika vaisu päivä eli ei ollu kauhean paljon ohjelmaa yms. Päivän kohokohta oli Päättäjäiset. c:

~ Akatha / Amanda & Floria Hylia / Laura

Otamme vastaan kuvia cosseistamme, joten jos omistat kivoja otoksia otathan yhteyttä: laura.laere@gmail.com :)

// Tulee vielä erikseen postaus mun omista mietteistä Hall Cosplay kilpailusta. Odottelen vielä kuvien ilmestymistä. Teksti on työn alla. - Floria Hylia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti